Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Η ανάδειξη του "αργού τουρισμού". Πως μπορεί να έχει όφελος ένα ξενοδοχείο από αυτή;


Το χειρότερο χαρακτηριστικό που μπορεί να διακατέχει έναν ταξιδιώτη, είναι το ίδιο άγχος που έχει στην καθημερινότητά του, να το μεταφέρει και στις διακοπές του.

Τι κάνουμε στην καθημερινότητα μας και εμείς αλλά και οι ταξιδιώτες; Τρέχουμε να τα προλάβουμε όλα… τις δουλειές… τα παιδιά… τις πληρωμές… τις υποχρεώσεις για άλλους..

Και τι κάνουμε στις διακοπές; Τρέχουμε να τα προλάβουμε επίσης όλα… μη χάσουμε αξιοθέατο… μη χάσουμε κάποιο καφέ… μη χάσουμε τις ταβέρνες… μη χάσουμε μουσείο.

Και τελικά ο επισκέπτης τι έχει καταφέρει; Έχει κάνει έναν αγώνα δρόμου να προλάβει τα πάντα στις διακοπές του για να μπορεί να λέει ότι «έχω επισκεφτεί και αυτή την περιοχή». Να δει αξιοθέατα βιαστικά, να πιει καφέδες σε όσα περισσότερα καφέ μπορεί, να φάει σε μια τυπική ταβέρνα, να γυρίσει παντού με το αυτοκίνητο.

Στην πραγματικότητα η πλειονότητα των επισκεπτών αυτού του είδους, γέμισαν αχνές εικόνες το μυαλό τους και τη φωτογραφική τους, τις οποίες σύντομα θα ξεχάσουν. Και πώς να μην τις ξεχάσουν, αφού δεν γνώρισαν στην ουσία σε βάθος τον τόπο, τους ανθρώπους, την τοπική κουλτούρα. Αυτές στην πραγματικότητα είναι αγχωτικές διακοπές, λες και τελειώνει η ζωή την επόμενη μέρα.

Για τον ξενοδόχο όμως τι σημασία έχουν όλα αυτά;
Το ερώτημα είμαι βέβαιος ότι το έχετε ήδη απαντήσει όσοι διαθέτετε ξενοδοχείο. Δεν χρειάζεται φιλοσοφία. Οι ταξιδιώτες που γίνονται μύστες ενός τόπου γίνονται οι καλύτεροι και πιο γνήσιοι διαφημιστές του. Δημιουργούν, παράγουν και μεταφέρουν αξίες που στο τέλος έχουν και οικονομικό αποτέλεσμα για τους ξενοδόχους και γενικά για την οικονομική ζωή ενός τόπου.

Ο αργός τουρισμός έρχεται να σταθεί απέναντι στον μαζικό τουρισμό που βασίζεται σε περαστικούς και αδιάφορους στην ουσία τουρίστες.

Το ξενοδοχείο σας και οι διαχειριστές του, οφείλετε να γίνετε οι «οδηγοί» για τη ενδυνάμωση της μύησης των ταξιδιωτών στα μυστικά του τόπου σας.  Ανεβάζετε οι ίδιοι τις μετοχές του ξενοδοχείου σας από ένα ψυχρό τόπο ύπνου, σε διαβατήριο για ένα ταξίδι εμπειριών.

Αυτή η διαδικασία θα έχει μεσοπρόθεσμα σημαντικά αποτελέσματα σε οικονομικό επίπεδο για το ξενοδοχείο, ακόμα και σήμερα που η οικονομική κρίση σε επίπεδο χώρας βαθαίνει.

Το ξενοδοχείο μου μπορεί να επωφεληθεί;
Για κάθε τόπο και για κάθε ξενοδοχείο η διαχείριση ενός σχεδίου ανάπτυξης "αργού τουρισμού" είναι εφικτή, χωρίς να σημαίνει ότι είναι απλή. Βασίζεται στην ανάδειξη του κρυμμένου πλούτου που έχει η περιοχή σας. Αυτόν τον πλούτο τα χρόνια της ευμάρειας δεν χρειάστηκε μάλλον να τον αξιοποιήσετε. Τώρα, δεν υπάρχει άλλος δρόμος.